maandag 3 maart 2014

ABC..

Week 9/52


Afgelopen week heb ik de laatste tekeningen voor mijn alfabet gemaakt. Het werkte wel fijn om een terugkerend thema te hebben. Het is erg praktisch en dat is me ook erg goed bevallen deze maand. De komende maanden lijkt het me dan ook handig om met een thema te werken. Deze maand ga ik over mezelf tekenen! Leuk thema, hé :)! Gisteren ben ik begonnen met een tekening van mezelf te maken. Het is geen realistisch portret, maar meer een perceptie van hoe ik denk of wil dat ik er uit zie. Als ik terug kijk naar vorige tekeningen zie ik dat ik mezelf nooit teken met bril. Sinds 2010 heb ik een bril en die draag ik altijd. Ik heb geen lenzen, maar als ik mezelf teken dan heb ik nooit een bril op. Mezelf tekenen is toch nog moeilijker dan ik dacht. Ik heb ook geprobeerd om mijn vriend te tekenen. Hij heeft dat namelijk al een paar keer gevraagd en nu heb ik een poging gedaan. De tekeningen die ik van hem heb gemaakt lijken niet echt. Ook al zijn het geen realistische portretten ik wil hem toch herkennen. Tijdens het tekenen van mijn vriend liep ik tegen nog een uitdaging aan: NEUZEN! Die vind ik ook moeilijk om te maken, dusss nog veel te leren deze maand.

Hieronder de resultaten van afgelopen week:







Last week I made the last drawings for my alphabet. It is really practical to have a theme. I enjoyed having a theme so I will stick with it for the next few months. This month I will be drawing about myself. What a nice theme, huh :)! Yesterday I started to draw myself for this months drawing batch and I realized I really need to practice more. The drawing is not a realistic portrait but more a perception of how I think or how I want to look. I also realized while looking back at my other drawings of myself that I draw myself without glasses. I have glasses since 2010. I don't have contacts so I wear my glasses all the time, but when I draw myself I never wear glasses. Drawing myself is harder than I thought. I also tried to draw my boyfriend because he suggested it for some time now so I took a shot. Even though it is not a realistic portrait I want to recognise him. While trying to draw my boyfriend I stumbled upon another drawing challenge: NOSES. Men, those are also hard to draw. So I guess I have got a lot to learn and try out this month.

Above the results of last week.


Een paar weken terug heb ik samen met Mirjam Barth (van http://www.365dagenproject.nl/) een interview gegeven voor de Peperbus (krant uit Zwolle). Even dacht ik dat ze ons vergeten waren, maar afgelopen week stonden we er dan toch echt in! Erg leuk. 

A few weeks earlier I did an interview with Mirjam Barth (from http://www.365dagenproject.nl/) for the Peperbus (a local newspaper from Zwolle). For a moment I thought they forget about us, but last week they published the article. Very NICE! 








Geen opmerkingen:

Een reactie posten